New Blog Milestone! 300 RSS Readers

Bunyi topik kali ni lain sikit, bahasa Inggeris. Yap, blog ini dah pun mencatat rekod baru dengan lebih 300 RSS Readers menjadi subscribers. Terima kasih aku ucapkan kerana sudi menjadi subcsriber blog aku. Insya'Allah, aku akan update dengan lebih 'frequent' lagi dengan tips-tips berkaitan dengan cara buat duit online.

Teknik SEO

Untuk pengetahuan semua, aku sekarang sedang sibuk untuk menyiapkan (dah siap dah pun, nak kasi cantik lagi) satu produk tentang SEO, iaitu aku bagi nama Teknik SEO. Produk ni adalah digital produk, iaitu eBook dalam bentuk PDF (Portable Document Format), selalunya dibaca menggunakan adobe acrobat reader.

Dalam produk ni, aku berceloteh tentang pengalaman selama 2 tahun aku dalam bidang SEO dan Internet Marketing berasaskan Search Engine Optimization. Penuh dengan Tips dan Trick yang kebanyakkannya tidak pernah aku dedahkan dalam blog ini.


Semua cara yang aku gunakan untuk menempatkan blog ini pada tempat pertama dalam ranking Google aku kupas dalam Teknik SEO. Tujuan aku buat produk ni adalah untuk meletakkan semua teknik SEO yang aku tahu (yang membantu menempat blog ini pada carta no.1 Google) dalam satu tempat untuk korang faham dengan "level-by-level".

Salah satu komen yang dipetik dari usahawan internet muda, Labanon (http://www.flarebiz.com):

"eBook SEO yang sangat menarik dan mudah difahami. Sangat membantu saya dalam bersaing untuk mendapat tempat yang terbaik di Search Engine.

Ebook ini sangat detail dan menunjukkan langkah demi langkah bagaimana ingin memaksimakan penggunaan keyword dalam laman web.

Newbie yang tak tahu apa-apapun mampu untuk memahami ebook ini dengan baik.

Saya amat menyarankan semua membaca ebook ini. Tahniah Norhafidz di atas penghasilan ebook yang sangat menarik"


Takde rahsia lagi lepas ni, semuanya ada dalam Teknik SEO. Produk ini akan dijual dengan harga rendah - RM37.00 untuk tempoh promosi selepas "launching".

Mengapa Perlu Berada Pada Kedudukan Teratas Search Engine?

Berbillion pengguna internet menggunakan search engine seperti Google, Yahoo, MSN dan lain-lain untuk mencari samada website, produk, perkhidmatan, cerita-cerita dan sebagainya. Jadi, penting untuk kita berada pada kedudukan teratas carta keputusan bagi search engine ini. Umum mengetahui, para pengguna search engine ini pasti akan klik pada website yang berada pada kedudukan teratas dalam keputusan carian.

Jika website korang tidak berada pada kedudukan page pertama, kerugian mendapatkan traffic yang besar telah korang alami. Kena ingat juga, bukan korang sahaja yang bersaing untuk sesuatu "niche", berjuta-juta lagi malah mungkin lebih, bersaing sesama sendiri untuk berada di kedudukan teratas.

Jika korang penggiat adsense, bidvertiser atau apa sahaja program yang memerlukan traffic berduyun-duyun ke website anda, teknik ini merupakan teknik yang sesuai jika anda "target" untuk niche dan keyword yang tertentu.

Sudah nampak kepentingan Search Engine Optimization?

Tempah Teknik SEO sekarang!

3 comments:

ebooksduit said...

Bila ebook tu nak kuar? teringin jugak nak baca. Harganya agak2 bape?

Norhafidz said...

dah kuar dah bro..bleh check kat http://www.teknikseo.com

teknikseo said...

bayaran guna point mymode boleh tak?
atau tak join mymode? saje je tanya...