www.TL.my - Pemendek Domain dari Malaysia



ww.tl.my - Pemendek Website No 1 Malaysia

Sebagai seorang blogger mahupun pengusaha online, penggunaan nama domain yang pendek dan mudah di ingati amat penting, contohnya macam maricari-duit.blogspot.com ni aku jadikan duit.tl.my, supaya mudah orang ingat.

Nampak macam tak penting, tapi sebenarnya nama domain yang menarik dan simple menyebabkan kehadiran 'repeating visitors' (bagus dari segi marketing). So, hari ini aku nak share tentang satu laman web Malaysia pertama yang membolehkan korang menggunakan nama domain yang mudah diingat dan simple. Mereka menawarkan khidmat 'memendekkan' nama domain korang dengan menggunakan extension TL.my.

Katalah anda memilih nama domain anda duit-online-sekarang.blogspot.com, anda boleh ringkaskan nama domain ini dengan extension .TL.my -> duitonline.TL.my.

Kelebihan menggunakan TL.MY ialah:
  • Memudahkan pengguna blog @ laman web anda nak ingat lamanweb anda.
  • Lebih menarik menggunakan TL.MY dari nama.blogspot.com atau nama.wordpress.org
  • Nama itu akan menjadi hak anda untuk selama-lamanya tanpa perlu bayar apa-apa.
  • Nama-nama TL.MY ini boleh dilistkan dalam Yahoo dan Google search.
  • Anda boleh menggunkan TL.MY untuk mana-mana website anda tak kiralah blog,website free hosting ataupun profile anda di Friendste atau Myspace.

Perkhidmatan yang ditawarkan mereka adalah percuma. Setakat ini domain extension yang ada adalah *.TL.my. Kalau nak tahu update terbaru atau nak tanya apa-apa masalah, boleh lawat blog mereka di http://www.blog.tl.my

Ringkaskan nama domainkorang sekarang!

1 comments:

limpong85@gmail.com said...

salam
aku skg ni tengah pening.hampir tiap malam aku buka pc ,tengok mcmmana nak buat bisnes kat internet.tapi masih belum pandai lagi.dah abis duit banyak beli ebook. tapi masih tak berjaya dapat satu sen pun.kalau korang tau mcmmana nak join forum. aku dahjoin macam 2 forum tapi .... aku pening macammana nak promote dlm forum .